حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟ حرف شنو شدن کودک

نافرمانی مرغ حرف شنو نبودن مسئله ی حرف شنو نبودن نافرمانی مدنی نافرمانی مرغ حرف شنو نبودن نافرمانی فرزندان نافرمانی مدنی نافرمانی از خدا نافرمانی در کودکان نافرمانی از خدا نافرمانی مدنی نافرمانی از خدا نافرمانی کودک حرف شنو شدن کودک نافرمانی از خدا مسئله ی حرف شنو نبودن نافرمانی فرزندان نافرمانی کودک نافرمانی خدا

یکی از مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان مسئله ی حرف شنو نبودن است. این مشکل، معمول ترین مسئله ای است که والدین و مربیان با آن دست به گریبان هستند تاحدی که از نظر آن ها، رفتارهای فرزندانشان چالش برانگیز و مشکل آفرین تلقی می شود، به ویژه اگر والدین و مربیان مهارت لازم برای مقابله با این مشکل را نیاموخته باشند.

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟

مهم ترین مشخصه ی حرف شنو نبودن و نافرمانی کودکان و نوجوانان، ارایه ی الگوهای مکرر رفتاری منفی گرا، لجبازی و خصومت در برابر بزرگترها است که به صورت واکنش های منفی در قالب یک دندگی مستمر و مقاومت در برابر دستورهای بزرگترها، نادیده گرفتن مداوم قوانین و مقررات اعمال شده توسط آنان، مشاجره و ناتوانی در تحمل سرزنش بروز می کند.فرزندان دارای این ویژگی،خصومت خود را به صورت پرخاشگری کلامی نشان می دهند.

 

روش هایی برای حرف شنوی کودک

 

برای حرف شنو کردن کودک:عصبانی نشوید.


تلاش کنید تا آرامش خود را حفظ کرده و با صدای آرام صحبت نمایید ، حتی اگر مجبور شدید برای چند لحظه ای به خلوتگاهی پناه آورید. هر قدر بلندتر صحبت کنید، مطمئناً بچه ها نه متوجه صدای بلند شما و نه مفهوم کلماتتان خواهند شد.

 

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟


برای حرف شنو کردن کودک:مسائـل را بـرای فـرزندتان شرح دهید .


بچه ها هنگامی که به آنها دستور داده می شود سر لجبازی می گذارند. به جای آن که بگویید، چطور جرأت نمودی سنگها را پرتاب کنی!، بگویید: سنگ که برای پرتاب کردن نیست، توپ را پرتاب کن. بدین طریق بر روی رفتارش تأثیر گذاشته و راه چاره ای را بدون پرخاشگری به او ، یافته اید.

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟


برای حرف شنو کردن کودک:مطالب را به سادگـی عنـوان نمایید .


به جای سخنرانی کردن به نرمی ولی با قاطعیت حرف بزنید . به این طریق او یاد می گیرد که راجع به هر کاری که باید انجام دهد، فکر کند بدون آن که نیازی به سرزنش و ملامت برای فراموش کاری یا گوش ندادن باشد.

 

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟


برای حرف شنو کردن کودک:از فـرزند خود بخواهید که مطالب مهـم را تکـرار کند.


این روش موقعی مفید خواهد بود که می خواهید فرزندتان نتیجه ی کاری را بفهمد. بگویید : «باید ماژیک هایت را قبل از نهار جمع کنی. بگو ببینم کی ماژیک هایت را جمع می کنی؟

 

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟


برای حرف شنو کردن کودک:ارتباط واقعـی بـرقـرار سازید.


چنانچه فرزندتان جذب فعالیتی گردیده، به آرامی دست به شانه او زده تا متوجه شما گردد. از او بخواهید موقعی که صحبت می کنید به شما نگاه کند، اگر بچه تان با چشم ارتباط برقرار می سازد، برایش بسیار سخت است که لجبازی نماید.

 

 حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟


برای حرف شنو کردن کودک:جدولی را تهیه نمایید.


چنانچه صبح ها سخت ترین زمان در روز است. به او مسئولیت داده و با کمکش جدولی از تمام کارهایی که باید انجام دهد (مسواک زدن، شستن صورت، لباس پوشیدن، خوردن صبحانه و پوشیدن کفشها) تهیه کنید. بسیاری از بچه ها دوست دارند که جدول را بررسی کرده و موفقیت خود را اعلام نمایند.

 

 حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟


برای حرف شنو کردن کودک:به کودک خود تـوجه کامل داشته باشید.


چنانچه می خواهید فرزندتان به حرفهای شما گوش دهد، باید به گفته هایش گوش دهید. بنابراین هنگامی که روزنامه در دستتان است و آن را می خوانید با او صحبت نکنید. تمام توجه خود را به او داده و اگر امکان پذیر نیست، علت آن را برایش شرح دهید. (عزیزم، اکنون مشغول انجام کاری هستم اما دوست دارم که به گفته هایت گوش دهم. در عرض پنج دقیقه پیشت می آیم و به حرفهایت گوش می کنم.) به علاوه، به آنچه که او می گوید اهمیت دهید. چنانچه می گوید که سردش شده است ، نگویید : اینجا آنقدرها هم سرد نیست. به جایش بگویید: سردت شده؟ بیا برویم و لباس گرمت را برداریم.

 

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟

 

برای حرف شنو کردن کودک: برخورد مثبت داشته باشید.

به رفتار مناسب فرزند خود توجه کنید و در همان لحظه از آن تعریف کنید . سپس از او درخواست نمایید ( یا او را راهنمایی کنید ) تا فعالیت بعدی را انجام دهد . در این روش برای هر کاری که کودک درست انجام می دهد امتیازی قائل شوید ، به نوعی که گویی جادویی در کار است ، او به طور باور نکردنی ، درخواست های بعدی را اجابت می کند. به طور مثال به او بگویید : آفرین که یک لیوان شیر خوردی . حالا بیا کمی تخم مرغ بخور . خیلی خوب مسواک زدی . حالا بیا لباس خوابت را بپوش .
به رفتار مناسب فرزند خود توجه کنید و در همان لحظه از آن تعریف کنید.

 

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟


 برای حرف شنو کردن کودک:برای کنترل او به نرمی رفتار کنید.

هر گاه ازکودک خود خواهشی دارید ، به سمت او بروید و به نرمی او را لمس کنید . به طوری که حضور شما تقریباً موافقت کودکتان را ضمانت کند . اکنون درست در جایی هستید که فرمان شما به یک عمل تبدیل می شود . هنگامی که خواهر و برادر مشغول نزاع و درگیری هستند ، نباید با داد و بیداد دعوا را متوقف کنید .

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟

به جای آن ، به طرف آنها بروید و صحبت کنید . خیلی اوقات همین آرامش شما برای ساکت کردن بچه ها کافی است .
اگر می خواهید موافقت کودک خود را جلب کنید کمتر از " نه مؤکد " استفاده کنید و حتی المقدور از حبس کردن او در اتاقش خودداری نمایید .

 

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟

 

 برای حرف شنو کردن کودک:فرزند خود را راهنمایی کنید .

اگر او به چیزی دست می زند که نباید دست بزند ، به او بفهمانید که دقیقاً چه چیزهایی را می تواند لمس کند یا بردارد . اگر او روی مبل بالا و پایین می پرد ، به جای اینکه او را سرزنش کنید ، جایی را که می تواند جست و خیز کند به او نشان دهید . اگر فرزندتان روی دیوار رنگ آمیزی می کند ، مداد رنگی را از دسترسش دور کنید و برایش توضیح دهید که چطور می تواند از مداد رنگی به درستی استفاده کند . اگر فرزند خردسالتان روی میز ایستاده و می خواهید او را پایین بیاورید ، به او بگویید " اجازه نداری روی میز بایستی ، خودت پایین می آیی یا من کمکت کنم ؟ " در این صورت شما به نوعی ناتوانی های او را مهار می کنید و اعتماد به نفس از شما به فرزندتان انتقال می یابد .
هر گاه ازکودک خود خواهشی دارید ، به سمت او بروید و به نرمی او را لمس کنید .

 

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟


برای حرف شنو کردن کودک: فرزند خود را برای حضور در جمع آماده کنید.

قبل از هر وضع جدیدی همچون سوار شدن به هواپیما یا حضور در جشن تولد ، موقعیت را برای او شرح دهید و انتظارات واقعی خود را بیان کنید . به طور مثال بگویید : وقتی سوار هواپیما می شویم ، در آنجا صندلی مخصوص خودت را داری و باید کمربندت را ببندی . می توانی کتاب بخوانی ، چیزی بخوری یا با اسباب بازی کوچکی بازی کنی . وقتی فردا به جشن تولد می رویم ، از تو انتظار دارم شلوغ نکنی و هنگامی که دوستت کادوهایش را باز می کند ، بنشینی و تماشا کنی .

 

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟


برای حرف شنو کردن کودک:به کودک کمک کنید که کمی جلوتر را ببیند .

بچه ها در هر موقعیتی که قرار دارند ، رویدادهای بعدی را نمی بینند و فقط در لحظه زندگی می کنند . برای همین ، هنگام گــذر از مرحله ای دیگر ، دچار مشکل می شوند . بنا براین بهتر است هنگامی که می خواهید او را از جایی که دوست دارد به جای دیگری ببرید ، ابتدا پنج دقیقه قبل او را مطلع کنید که تا چند لحظه دیگر باید اینجا را ترک کنید . اگر بی خبر دست او را بگیرید و به جای دیگری ببرید باعث آزار او می شوید .

 

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟

 

 برای حرف شنو کردن کودک:از جایی که برای او مشکل ساز است دور شوید.

اگر هر بار با کودکتان به سوپر مارکت رفتید و با مشکلاتی روبرو شدید ، زمانی به آنجا بروید که کسی از او نگهداری می کند . بهتر است مدت یک ماه به او فرصت دهید و او را همراه خود به خرید نبرید ، این مدت ، زمان مناسبی است که این چرخه ی منفی بشکند و به شما و فرزندتان اجازه دهد که روال عادی پیدا کنید .
علت انجام هر کاری را برای کودک توضیح دهید.

 

 

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم

حرف شنوی کودک،برای حرف شنو شدن کودک چه باید کرد؟

حرف شنو شدن کودک, حرف شنو نبودن, مسئله ی حرف شنو نبودن,نافرمانی در کودکان,نافرمانی کودک,نافرمانی کودکان