شستشوی صحیح صورت و جلوگیری از پیری پوست شستشوی پوست چرب

سایت پزشکی و سلامت تناسب زیبایی ازدواج اخبار پزشکی و سلامت پزشکی و سلامتی پزشک و سلامت صابون اخبار پزشکی و سلامت سلامت پوست دست شستشوی پوست چرب صابون گوگرد صابون گلنار نگهداری پوست پرتقال سلامت پوست و زیبایی سلامت پوست صورت شستشوی پوست مختلط نگهداری پوست گاو شستشوی پوست با گلاب شستشوی پوست صورت نگهداری پوست صابون مراغه

شستشوی صحیح صورت و جلوگیری از پیری پوست

بهترین روش تمیز کردن صورت، شستشو با آب و صابون است. باید روزی دو بار صورت را با آب و صابون شست. شستشو نباید بیش از دو دقیقه طول بکشد. نوع صابون را بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک انتخاب کنید.

هرگز یک صابون را تصادفی و ندانسته به صورت خود نزنید.

پس از شستشو، صورتتان را با حوله خشک کنید. برای خشک کردن نباید حوله را به صورت خود بکشید، بلکه فقط کافیست حوله را با پوست صورت خود تماس دهید و به آرامی روی نقاط مختلف صورت فشار دهید.

یکی از دلایل پیری زودرس و پیدایش چین و چروک و خشونت پوست، خشک کرد آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت یک کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.

برای تمیز کردن مواد آرایشی از پوست میتوانید از پنبه آغشته به گلاب یا شیر پاک کن و یا آب و صابون استفاده کنید. اگر از صابون استفاده میکنید، پس از مالیدن صابون به تمام صورت، سی ثانیه صبر کنید و سپس سه بار صورتتان را با آب گرم بشویید و آنگاه با حوله به آرامی خشک کنید و یک کرم مرطوب کننده بمالید.

روش های پیشگیری از پیری و چروک پوست:

۱- قهوه کمتر بنوشید؛ نمک و چربی حیوانی و قند و شکر کمتر مصرف کنید

۲- از سیگار و الکل دوری جویید

۳- خواب و ارامش کافی داشته باشید

۴- روزی ۱۵ دقیقه نرمش کنید ,و سپس نیم ساعت پیاده روی نمایید.

۵-ضد افتاب و مرطوب کننده بزنید.

۶-هفته ای یک بار پوستتان را عمیق پاکسازی و ماساژ دهید.

۷-میوه و سبزی تازه (امگا- ۳؛ انتی اکسیدانها ؛ و ویتامین,C E), و نیز کاکائو ، سویا و دارچین مصرف کنید.

۸- روزانه ۷ لیوان اب خالص و سالم بنوشید

دکتر گیتا فقیهی متخصص پوست ، مو و زیبایی

شستشوی صحیح صورت و جلوگیری از پیری پوست

سلامت پوست,شستشوی پوست,نگهداری پوست,پوست,سلامت پوست و مو,سلامت پوست صورت,سلامت پوست دست,سلامت پوست بدن,سلامت پوست خشک,سلامت پوست و زیبایی,سلامت پوست و تغذیه,سلامت پوست چرب,شستشوی پوست خشک,شستشوی پوست با گلاب,شستشوی پوست چرب,شستشوی پوست حساس,شستشوی پوست صورت,شستشوی پوست با شیر,شستشوی پوست مختلط,نگهداری پوست چرب,نگهداری پوست خشک,نگهداری پوست و مو,نگهداری پوست حیوانات,نگهداری پوست دست,نگهداری پوست پرتقال,نگهداری پوست گاو,نگهداری پوست,پوست شیر,پوست و مو,پوستر,پوست زیبا