خنده یکی از رکنهای مهم در حیطه بازیگری است. شاید بارها خنده یکی از بازیگران آن قدر روی بیننده تاثیر گذار باشد که مخاطب آن چهره خندان را در ذهنش ثبت کند. در بیشتر اوقات هم خندههای بازیگران در سینمای جهان آن قدر پررنگ میشود که مطبوعات و حتی برنامههای معتبر جهانی به تحلیل آن میپردازند. این مقاله 10 خنده به یادماندنی بازیگران سینما و تلویزیون را بررسی میکند و از پشت پرده این صورتکهای خندان میگوید.

مهران مدیری متخصص در انواع خنده
حتی نامش هم به خنده وصله خورده است. چه بخواهیم و چه نخواهیم این هنرمند متخصص است در اجرای انواع خنده، آن هم خندههای فراموش نشدنی. از لبخند و زهرخنده گرفته تا پوزخند و قهقهه. مدیری جزو معدود بازیگرانی است که میمیک چهره برایش پررنگ تر از دیالوگها و حرکات دست است.
او مجبور نیست با لب و دهان به رخ بیننده بکشد که میخندد، بلکه در بیشتر پلانهایی که بازی میکند این حس را با چشمهایش به بیننده القا میکند. از این رو نمیتوان به راحتی از خندههای شیطنت آمیز او در طنز 90 قسمتی "پاورچین" گذشت و بدون شک مدیری را میتوان اولین بازیگری دانست که خندههای منحصر به فردش هرگز از ذهن مخاطب پاک نمیشود. او خنده را میشناسد و شاید به همین دلیل استاد است در خنداندن مخاطبانی که با دیدن کارهای او حتی برای چند دقیقه غم و غصه را فراموش میکنند.

خندههای باور کردنی پرویز پرستویی
متخصص خندههایی که به دل بیننده مینشیند و مخاطب را با کوله پشتی پر از باور همراه میکند. حتی یک مورد هم در کارنامه کاری اش پیدا نمیکنی تا او را جزو بازیگرانی بدانی که خندههای مصنوعی دارند. خندههای پرستویی لحظه ای نیست، بلکه مخاطب سالها با خندههای او میخندد. در بیشتر اوقات خندههایش تا سالها پس از پخش فیلم و سریالها به یاد بیننده میماند. قهقهههای پرستویی در فیلم "لیلی با من است" جزو یکی از خندههایی است که در تاریخ سینما و تلویزیون ایران ثبت شده است. همچنین میتوان گفت لبخندها و پوزخندهایش در فیلم سینمایی "مارمولک " همواره در ذهن مخاطبان سینما خواهد ماند.

خندههای تلخ محمدرضا فروتن
خندههای تلخ را از بر است. خندههایی که ته مانده اش غم و ناله است. فروتن با خندههای تلخش روبه دوربین 35 به جرگه بازیگرانی پیوست که از او انتظار بازی با چشم را داشتند. اکثر کارگردانانی که با او کار میکنند بر این باور هستند که دیالوگ را از چشمان او بشنوند. فروتن در فیلمهایی چون "سربازان جمعه" و "قرمز" نشان داد که میتواند از چشمهایش خنده و غم و حتی دیالوگ بکشد. همچنین در سکانسهایی از فیلم سینمایی "شب یلدا" آن قدر تلخ لبخند میزند که دل بیننده را به اوج درد میکشاند. خندههای تلخ او در فیلم "بازنده" نیز جزو معدود خندههایی است که مخاطب به جای خنده یاد مصیبت میافتد.

خندههای بغض آلود سیامک انصاری
اگر به راحتی بتوان از هر خنده ای گذشت به طور حتم نمیتوان خندههای بغض آلود این بازیگر را نادیده گرفت. انتظار چهره ای پر از پارادوکس خنده و گریه را فقط باید از سیامک انصاری داشت. نمونه بارز این سبک خنده را در طنزهای 90 قسمتی ساخته مهران مدیری میتوان دید. سالها پیش یکی از بهترین خندههای بغض آلود سیامک انصاری در مجموعه تلویزیونی "باغ مظفر" بود. در یکی از قسمتهای این سریال باید نقش مردی را بازی میکرد که روح جدش با او صحبت میکند. این حادثه باعث میشود او متعجب شده و در نهایت بترسد. خندههای بغض آلود انصاری در این قسمت از سریال آن قدر قوی بود که بیشتر مخاطبان همان خندههای بغض آلود او را به خاطر سپردند.

خندههای سرد هدیه تهرانی
هر چند این روزها این خانم بازیگر خیلی کم کار شده است ولی دهه 70، دهه او بود. به جرات میتوان گفت هدیه تهرانی سوپر استاری بود که خندههای سرد و بی روح اش در یاد مخاطبان سینما باقی میماند و کمتر کسی است که خندههای او در فیلم "آبی" را به یاد نداشته باشد. همچنین هدیه برای بازی در نقش زنی که وجودش پر از نفرت شده است، در پروژه "شوکران" به همان خندههای سرد و بی روح اش اعتماد کرد و مطمئن بود نگاه بی روح و لبخند سردش القا کننده کاراکتری پر از نفرت و دلسنگی است. به همین خاطر کارگردانها ترجیح دادند به جای دیالوگهای زیاد از همان نگاه بی روح و خندههای سرد او استفاده کنند. شاید هدیه تهرانی از معدود بازیگران زنی است که خندههایش در یادها ماند.

خندههای عصبی حامد بهداد
شاید فقط در چند سکانس شاهد خندههای عصبی حامد بهداد در پروژههای مختلف بودیم اما انگار حامد ساخته شده است برای خلق شاهکارهای جنونآمیز; خندههای هیستریک بهداد در فیلم سینمایی "دایره زنگی" را میتوان جزو همین خلقها دانست. در اولین سکانس دایره زنگی و همچنین سکانس پایانی کار، او فقط چند ثانیه فرصت داشت تا خندههایی را ارزانی پرده نقره ای کند که القا کننده شخصیت فردی عصبی باشد. همچنین پوزخندها و لبخندهای او در سکانس به سکانس فیلم سینمایی "دلخون" نشانگر شخصیتی عصبی و پر رمز و راز بود. حامد بهداد در ساخت شخصیتهای عصبی پر از خلاقیت است.

خندههای معصومانه محمدرضا گلزار
او از همان ابتدا با خندههای معصومانه اش نقش پسر خوب سینما را از آن خود کرد. همین خندهها در فیلم "سام و نرگس" باعث شد کارگردانان پیشنهادهای پسر معصوم فیلمهایشان را به او بدهند و این خندهها طی زمان، رنگی خاص گرفت. در فیلم "بوتیک" شاهد خندههایی از این بازیگر هستیم که خیلی راحت، بی شیله و پیله بودن شخصیت را به تصویر میکشید.
پس از سالها بازی مقابل دوربین 35 خندههای او هنوز تغییر نکرده است بلکه فقط پخته تر شده است. در فیلمهایی چون "آتش بس"، " کلاغ پر" و "توفیق اجباری" میتوان بیننده همین خندهها بود. گلزار حتی در فیلم "دو خواهر" هم نتوانست به خندههای خود رنگ بدجنسی بدهد. بلکه فقط خندههایش تا مرزی پیش رفت که بیننده را یاد بچههایی میاندازد که با دلبری از والدین خود چیزی طلب میکنند.

خندههای حرص آور رضا عطاران
بی گمان وقتی نام رضا عطاران به میان میآید یاد خندههای حرص در آور "عطا" در فیلم "توفیق اجباری" میافتی. همچنین خندههای او در کارهایی چون "بزنگاه" "ترش و شیرین" و "هوو" حس تمسخر را به مخاطب القا میکند. خندههای رضا عطاران فقط مختص خود اوست. حتی این خندهها تا جایی پیش میرود که بیننده را به حرص خوردن میاندازد. مجموعه تلویزیونی "ترش و شیرین" یکی از نمونههای بارز خندههای تمسخرآمیز این بازیگر است. وقتی از او درباره سبک خندههایش و حرصی که در میآورد میپرسی در جواب میگوید: "اگر حرص خوردید یعنی اینکه من کارم را خوب انجام دادم".

خندههای مهربان شهاب حسینی
"اکسیژن" نام اولین اجرایی است که از همان ابتدا سرشار از خندههای مهربان شهاب حسینی بود. در بیشتر فیلمهایی که این بازیگر کار کرد خندههای مهربان او به کاراکتر وصل شده بود. فیلم سینمایی "محیا " که دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را از آن شهاب کرد، پر بود از خندههایی که بیننده را به جایی میکشاند که مهربانی کاراکتر را باور کند. همچنین شهاب با همان خندههایی که از جنس محبت بود در پروژه "دلشکسته" خالق مهربانی دیگری بود. انتظار خندههای پرمحبت از مهربانی بر میآید.

خندههای فیگوراتیو حسام نواب صفوی
بهتر است خندههای حسام نواب صفوی را خندههایی فیگوراتیو دانست. او در بیشتر پروژههایی که بازی میکند یک ژست خنده بیشتر ندارد. به همین خاطر میتوان خندههای او را کاملا فیگوری دانست هر چند خندههای حسام ممکن است بیننده را یاد ستاره ای پر سرو صدا بیندازد که سالها پیش فوت کرده است ولی از حق که نگذریم ژست خندههای حسام در هیچ پروژه ای رنگ دیگری به خود نگرفت بلکه سبک منحصر به خودش را داشت.
خندههای فیگوراتیو او در فیلمهایی چون "شمعی در باد"، "کلاغ پر"، "سوغات فرنگ"، "ازدواج به سبک ایرانی" و حتی در جدیدترین ساخته بهرام بیضایی به نام "وقتی همه خوابیم" خود نمایی میکند. گویا حسام قصد ندارد ژست خندههای خود را تغییر دهد و خندههایش همیشه تیپ خاصی دارد.
گردآوری : مجله اینترنتی دلگرم
منبع : پرشین
آیا به یاد ماندنی ترین خنده های بازیگران سینما را می شناسید؟؟
بازیگران, خنده های هنرپیشه گان,بازیگران زن ایرانی,بازیگران ایرانی,بازیگران زن هالیوود,بازیگران هالیوود

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva

مدل لباس مردانه Avva
گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم
مدل لباس مردانه Avva
مدل لباس مردانه Avva, مدل لباس مردانه, مدل های شیک لباس مردانه, جدیدترین مدل های لباس مردانه, لباس مردانه,مدل لباس مردانه,مدل لباس مردانه 2015,مدل لباس مردانه اسپرت,مدل لباس مردانه ایرانی,مدل لباس مردانه 94,مدل لباس مردانه جدید,مدل لباس مردانه 2014,مدل لباس مردانه سال 94,مدل لباس مردانه بهار 94,مدل لباس مردانه مجلسی,مدل های شیک لباس مردانه,مدل های شیک لباس پسرانه,جدیدترین مدل های لباس مردانه,جدیدترین مدل های لباس مردانه 2013,جدیدترین مدل های لباس مردانه 2012,جدیدترین مدل های پیراهن مردانه,جدیدترین مدل های لباس پسرانه,جدیدترین مدل های لباس اسپرت مردانه,جدیدترین مدل های لباس زمستانه مردانه,لباس مردانه,لباس مردانه شیک,لباس مردانه اسپرت,لباس مردانه مجلسی,لباس مردانه 94,لباس مردانه 2015,لباس مردانه 2014,لباس مردانه زمستانی,لباس مردانه 2013,لباس مردانه سال 91
تناسب ذهنی همانند تناسب اندام است. با آموزش و تمرین میتوانید خودباوری و نگرش ذهنی مثبت بسیار بالایی را در خود پرورش دهید. برای اینکه شخص کاملا مثبت اندیشی شوید هفت کلید وجود دارد.
برایان تریسی حدود دو ماه پیش کتاب جنجالی جدیدی به نام «قورباغه را ببوس!» عرضه کرد. این کتاب سال ۲۰۱۲ توسط برایان و دخترش کریستینا نوشته شده، درباره روشهای کنار گذاشتن احساسات منفی و داشتن شخصیتی شاد و با انگیزه صحبت میکند.در این کتاب به ۱۲ روش خارق العاده برای تبدیل شرایط ناخوشایند به شرایط مثبت و مفید صحبت شده است.
رژیم جسمانی، نقش بسزایی در میزان سلامت و انرژی شما دارد. با خوردن خوراکیهای متنوع تازه، سالم و با کیفیت و اجتناب از خوراکیهای مضر، انرژی بیشتری خواهید داشت، مقاومت عمومی بدنتان در برابر بیماریها افزایش مییابد، بهتر میخوابید و احساس سلامتی و شادمانی بیشتر میکنید.
همینطور رژیم ذهنی، تعیین کننده شخصیت، منش و تقریبا تمام اتفاقات زندگیتان است. اگر ذهن را با دیدگاهها، اطلاعات، کتابها، گفتوگوها، برنامههای شنیداری و اندیشههای مثبت تغذیه کنید، شخصیت مثبتتر و موثرتری را پرورش خواهید داد. تاثیرگذاری و استدلال شما بهبود مییابد و اعتماد به نفس و خودباوری بالاتری خواهید داشت.
افرادی که با کامپیوتر سروکار دارند، اصطلاح «ورودی بیارزش، خروجی بیارزش تولید میکند» را استفاده میکنند. عکس این موضوع نیز صدق میکند، «ورودی خوب، خروجی خوب ایجاد میکند».
وقتی صریح و شفاف تصمیم میگیرید که بر ذهن کاملا مسلط شوید، تفکرات و احساسات منفی و محدودکننده را دور بریزید و شخصی کاملا مثبت اندیش شوید، اینجاست که میتوانید شخصیت خود را متحول کنید.

بهترین فرد ممکن باشید
تناسب ذهنی همانند تناسب اندام است. با آموزش و تمرین میتوانید خودباوری و نگرش ذهنی مثبت بسیار بالایی را در خود پرورش دهید. برای اینکه شخص کاملا مثبت اندیشی شوید هفت کلید وجود دارد:
۱) گفتوگوی درونی مثبت
با خودتان مثبت صحبت کنید و گفتوگوهای درونی خود را کنترل کنید. از عبارات تاکیدی مثبت، اول شخص و در زمان حال مانند «من خودم را دوست دارم»، «من میتوانم!»، «من احساس فوق العاده خوبی دارم!» و «من مسوول هستم!» استفاده کنید.
ما معتقدیم که ۹۵ درصد احساسات شما با گفتوگوهای درونی خودتان، در طول روز شکل میگیرد. واقعیت تلخ این است که اگر عمدا و آگاهانه با خودتان، مثبت و سازنده صحبت نکنید، ناخودآگاه به چیزهای ناراحت کننده که باعث نگرانی و عصبانیت میشود، فکر میکنید.
همانطور که قبلا گفته شد، ذهن شما مثل یک باغچه است، اگر در آن گل نکارید و از آن مراقبت نکنید، علفهای هرز بدون هیچ تلاشی رشد میکنند.
۲) تجسم مثبت
شاید قدرتمندترین توانایی شما، توانایی «تجسم» و دیدن اهدافتان است، به طوری که انگار همین الان به تحقق رسیدهاند.
تصویری هیجان انگیز و واضح از اهداف و زندگی ایده آلتان بسازید و بارها و بارها آن را در ذهن مرور کنید. تمام پیشرفتهای شما در زندگی، با بهبود بخشیدن به تصویرهای ذهنی شروع میشوند. هر چه خود را در درونتان ببینید، در دنیای خارج همان خواهید بود.
۳) افراد مثبت اندیش
انتخاب درست کسانی که با آنها زندگی میکنید، کار میکنید و تعامل دارید، بیشتر از هر عامل دیگری بر احساسات و موفقیت شما تاثیر میگذارد. همین امروز تصمیم بگیری که با افراد برنده، مثبت، شاد، خوشبین و کسانی که در زندگی اهداف بزرگی دارند معاشرت کنید.
به هر قیمتی از افراد منفی دوری کنید. این افراد، سرچشمه اصلی بیشتر ناراحتیهای زندگی هستند. مصمم شوید که از هم اکنون، دیگر افراد منفی و اضطراب آور را به زندگیتان راه ندهید.
۴) خوراک ذهنی مثبت
سلامتی شما دقیقا به همان مقداری است که مواد غذایی سالم بخورید و به خودتان برسید. همینطور سلامت ذهنی و روانی شما به همان اندازهای است که ذهن خود را به جای «شیرینیهای ذهنی» با «پروتئینهای ذهنی» تغذیه کنید.
کتابها، مجلات و مقالات آموزنده، الهام بخش و انگیزه دهنده بخوانید. ذهن را با اطلاعات و ایدههایی که موجب تعالی و شادمانی میشوند و شما را نسبت به خود و آرزوهایتان مطمئن میسازند، تغذیه کنید.
هنگام رانندگی به مطالب شنیداری سازنده و مثبت گوش دهید. پیوسته به ذهن پیامهای مثبت وارد کنید که باعث میشوند بهتر بیندیشید و بهتر عمل کنید و در رشته کاری خود تواناتر و کارآمدتر باشید.
فیلمها و برنامههای تلویزیونی آموزشی و مثبت تماشا کنید ودر دورههای آنلاین شرکت کنید و مطالبی بخوانید که به دانشتان بیفزاید و به شما حس بهتری نسبت به خود و زندگی بدهد.
۵) آموزش و پیشرفت درست
تقریبا در جامعه ما همه با منابع محدودو گاهی هم بدون سرمایه، دست به کار میشوند. تقریبا تمام درآمد افراد، ابتدا با فروش خدمات شخصی حاصل میشود. تمام افرادی که امروزه در اوج هستند، زمانی در پایینترین جایگاه بودهاند و بارها و بارها شکست خوردهاند و به جایگاههای پایینتر نزول کردهاند.
معجزه آموزش و پیشرفت شخصی درازمدت این است که شما را از فرش به عرش، از فقر به ثروت و ا زشکست به موفقیت و استقلال مالی میرساند. همانطورکه جیم ران میگوید: «تحصیلات رسمی کمک میکند امرار معاش کنید، ولی آموزشهای شخصی شما را ثروتمند میکند.»وقتی خود را به یادگیری، رشد، بهتر شدن در افکار و فعالیتها متعهد میکنید، کاملا بر زندگی خود مسلط میشوید و سرعت رسیدن به اوج را به طور قابل ملاحظهای افزایش میدهید.

۶) عادتهای سلامتی مفید
از سلامت جسمانی خود حداکثر مراقبت را بکنید. همین امروز تصمیم بگیرید که تا سن ۸۰، ۹۰ یا حتی ۱۰۰ سالگی زندگی کنید و حتی در آن سن هم شاد و پرتحرک باشید.
غذاهای خوب، سالم و مغذی بخورید. کم و متعادل بخورید. یک رژیم غذایی عالی، تاثیری مثبت و فوری بر احساسات و تفکرات شما خواهد داشت.
تصمیم بگیرید به طور منظم ورزش کنید. حداقل ۲۰۰ دقیقه در هفته را به پیاده روی، دو، شنا، دوچرخه سواری یا کار با دستگاههای ورزشی بپردازید. وقتی با برنامه و منهظم ورزش میکنید، احساس شادمانی و سلامتی بیشتری دارید و نسبت به فردی که تمام بعدازظهر را روی کاناپه مینشیند و تلویزیون تماشا میکند، خستگی و فشار روانی کمتری خواهید داشت.
به اندازه کافی، استراحت کنید. لازم است به طور منظم و به ویژه در زمانهایی که زیر فشار روانی و سختی هستید، باتریهای انرژی خود را شارژ کنید. وینس لومباردی میگوید: «خستگی، همه ما را ترسو میکند.»
یکی از عوامل زمینه ساز احساسات منفی، عادتهای مضر سلامتی؛ خستگی، نرمش نکردن و کار و تلاش بیرویه است. در زندگی به دنبال تعادل باشید.
۷) انتظارات مثبت
داشتن انتظارات مثبت یکی از تکنیکهای بسیار قوی است که با به کارگیری آن میتوانید شخصی مثبت اندیش شوید و زندگیج مثبتتر و بهتری را تضمین کنید.
انتظارات شما، پیشگوییهای شما از آینده خودتان است. یعنی آنچه شما با اطمینان منتظرش هستید، به احتمال زیاد به دست خواهد آمد.
از آنجا که خودتان انتظارات را انتخاب میکنید، همیشه بهترینها را بخواهید و انتظار موفقیت داشته باشید. هنگام ملاقات با افراد جدید، انتظار محبوبیت داشته باشید. انتظار دستیابی به اهداف عالی و خلق زندگی شگفت انگیز برای خودتان داشته باشید. وقتی پیوسته در انتظار اتفاقات خوب باشید، به ندرت ناامید میشوید.
چه جوری یه شخصیت مثبت داشته باشیم؟
شخصیت مثبت, داشتن شخصیت مثبت, تفکر مثبت,شخصیت مثبت و منفی,داشتن شخصیت مثبت,شخصیت های مثبت,تفکر مثبت,تفکر مثبت,تفکر مثبت چیست,تفکر مثبت در قرآن,تفکر مثبت در زندگی,تفکر مثبت در اسلام,تفکر مثبت و منفی,تفکر مثبت داشتنخط خوب یکی از مهارت هایی است که باید از سن کم یعنی از دوره ی آمادگی به دانش آموزان آموخته شود در غیر این صورت بخشی از فرایند یاددهی ، یادگیری دچار نقص خواهد شد (آموزش وپرورش باید از خرد سالی شروع شود زیرا در این مرحله اگر اموزش صورت گیرد پایدار تر خواهد بود)

از این رو درک صحیح مکانیسم ها و عواملی که می توانند باعث مشکلات دست خط شوند ضروری به نظر می رسد در بسیاری موارد دیده شده که مشکلات خوانایی دست خط بدون مداخلات در مانی بر طرف نمی گردد )
شرایط موثر بر بدخطی دانش آموزان
گانیه معتقد است که برای یادگیری دو دسته شرایط وجود دارد : شرایط درونی یادگیری و شرایط بیرونی یادگیری . البته در بررسی علل بدخطی و بد آموزی خطی دانش آموزان دوره ی ابتدایی علاوه بر عوامل آموزشی و تربیتی و در حقیقت ، کار معلم ، که جزء شرایط بیرونی هستند باید شرایط درونی که مربوط به شرایط روانی کودکان می باشند نیز مورد توجه قرار گیرند چه بسا بدخطی دانش آموزان به دلیل حالات عاطفی نامطلوب و نداشتن هدف و انگیزه برای زیبا نویسی و یا ضایعات استخوانی و یا نداشتن آمادگی روحی روانی و محیط نامناسب و فقر آموزش همچنین تمرینات غلط و فقدان رسیدگی باشد برای ارائه ی راهکار های مناسب عوامل به طور کلی به سه گروه عمده تقسیم بندی می شود.
الف ) عوامل مربوط به خانواده
بی توجهی اولیا به خط بچه ها وطرز نوشتن انها و یا سر مشق نادرست دادن و همچنین والدینی که خودشان بد خط هستند زمینه هایی برای بد خطی فرزندان را فراهم می کند بدخطی والدین سر مشق نا مناسبی برا ی کودکان است از انجا که خوشنویسی مهارتی است که باید اموخته شود چنان چه کودک در خانواده ای زندگی کند که اعضای ان از ذوق و استعداد بیشتری برخوردار باشند کودک زمینه ی بیشتری برای خوب نوشتن دارد خانواده هایی که به صورت دیکتاتور ی و دموکراسی و ﺁزادی مطلق اداره می شوند نیز تاثیرات متفاوتی بر عملکرد دانش اموز دارند افرادی دوران کودکی خود را در خانه ای اکنده از استبداد و خود خواهی می گذرانند هیچ گاه فرصتی برای ابراز وجود و نشان دادن قابلیت ها و گرایش های خود به دست نمی اورند کودکانی که در خانواده هایی زندگی می کنند که نسبت به فرزندان خو بی تفاوت اند وار تشویق و تنبیه به موقع برای انجام تکالیف فرزندانشان استفاده نمی کنند در واقع انگیزه ی لازم را برای انجام بهتر تکالیف در فرزندان خود به وجود نمی اورند چنین کودکانی اغلب با اکراه و بی میلی اقدام به نوشتن می کنند و نتیجه ی عملکرد آنها رضایت بخش نخواهد بود همچنین مو قعیت کودک در خانه یعنی تنها فرزند خانواده بودن یا کوچکترین کودک یا تنها پسر خانواده بودن وارتباطی که کودک با خواهر و برادران خود دارد سبب یادگیری های مهارتی بدنی متفاوتی می شود
انتظارات خاص والدین از فرزندان خود اگر با واقع بینی همراه باشد اختلالی در رفتار بچه ها به وجود نمی آورد ولی اگر این انتظارات بدون توجه به امکانات فرزند باشد سبب بروز عکس العمل های شدید از طرف بچه ها می شود و سبب شکست بچه ها در انجام کارهای معین می گردد همچنین وضعیت طبقاتی خانواده بر روی یادگیری دانش آموز تاثیر دارد وضع مادی و معنوی خانواده در رشد نوشتن بچه ها تاثیر دارد تحقیقاتی که درباره ی اختلاف استعداد بچه ها در طبقات مختلف به عمل امده است نشان می دهد که پرورش استعداد بچه ها در حد وسیعی مربوط به فرهنگ و راه زندگی طبقات است
ب ) عوامل مربوط به معلمان
مسئله ی آمده سازی معلمان برای کاری که بر عهده دارند در همه ی کشور ها به ویژه کشور های در حال ترشد از اهمیت ویژه ای بر خوردار است این اهمیت هم نه نیازی به اثبات دارد و نه تاکید . از طرفی همیشه گفته می شود که مدرسه یک قدم از اجتماع عقب تر است . زیرا تحولات اجتماعی سریع تر از ان رخ میدهند که مدرسه و معلم بتوانند خود را با ان تطبیق دهند در این صورت معلم چه باید بکند).
اگر معلم خط خوبی داشته باشد و حروف را هم به خوبی اموزش دهد و در این رابطه با استفاده از بازی و تمرین عضلات بچه ها را تقویت کند بیشترین تاثیر را در خوب نویسی و خوانا نویسی دارد گاهی اوقات کتاب های درسی هم اشکالاتی در این زمینه دارند که معلم باید ان ها را به خوبی ببیند و با تذکر به موقع اجازه ندهد در شاگردانش دو گانگی ایجاد شود و بد خطی و خوانا نبودن خط اموزگار و بی توجهی او به خط شاگردان نیز عاملی در ایجاد بد خطی و اختلال خط می باشد بهتر است معلمان از دادن تکالیف زیاد در منزل خود داری کنند
مواجه شدن دانش آموز با حجم زیاد تکالیف نیز باعث بد خطی دانش آموز می شود صبر و حوصله و دادن مقدار معینی تمرینات عضلانی در مقدمه ی کار ضروری است تا شاگرد قادر شود عضلات دست را کنترل کند تکنیک های متعددی از جمله مچاله کردن کاغذ یا استفاده از خمیر های بازی و ... وجود دارد تا عضلات دست را آماده کند تا به حروف الفبا شکل بدهد و همچنین برای اموزش مهارت خط نویسی به کودکان باید معلمین به این مولفه ها توجه داشته باشند وضعیت نشتن دانش اموز، وضعیت قلم به دست گرفتن دانش آموز وضعیت دست آزاد بچه های راست دست و چپ دست ، حالت قرارگرفتن سر ، تابش نور و مقدار آن در هنگام نوشتن حالت قرار گرفتن پاها در هنگام نوشتن و طرز قرار دادن و فیزیک ایستادن پای تخته برای نوشتن و رعایت حاشیه در دفتر دقت به این ویژگی ها باعث می شود تا آموزگار بتواند دانش آموزان را به درستی هدایت کند)
معلمانی که با دانش آموزان دچار مشکلات رفتاری کار آموزشی می کنند در این زمینه آسیب پذیری بیشتری دارند بیشتر معلمان رغبتی به آموزش این گونه از دانش آموزان نشان نمی دهند)
معلمان باید به این باور برسند که نوشتن کودکان از طریق تمرینات بیشتر پیشرفت می کنند و ان ها باید در پذیرش تلاش های کودکان حوصله ی بیشتری به خرج دهند واکنش مثبت معلم و بر انگیختن کودک به سمت تلاش بیشتر در ایجاد یک کلاس نوشتن مناسب است)
نگرش مثبت معلم نسبت به تلاش های نوشتاری کودک به اندازه ی فراهم کردن زمان و فضا و مطالب نوشتاری مناسب حائز اهمیت است خط خطی کردن ها و نقاشی ها سطوح آغازین نوشتن هستند که در پیشرفت مهارت نوشتن کودک در مراحل بعدی حائز اهمیت هستند بنا بر این این تلاش ها باید مورد تشویق معلمان قرار گیرد
معلم و نقش او در ایجاد زمینه های تجربی و عملی یادگیرنده اهمیت خاص دارد او می توتند فضایی را به وجود آورد که احساس وحشت از کار ها را بر طرف کند و دانش آموز را به انجام کار بهتر در نوشتن حساس ترکند لذا معلمان باید اساس کار خود را به کاهش تنش قرار دهند و در مورد خط بچه ها را توبیخ نکنند و خود از نظر خطی الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
ج) عوامل مربوط به دانش آموزان
در میان مهارت های تحصیلی پایه ، نوشتن ملموس ترین مهارت نام گرفته است تفاوت نوشتن با سایر مهارت های ارتباطی این است که نوشتن سندی کتبی از خود به جای میگذارد و همچنین جز مهارت های ظریف حرکتی می باشد . می گویند خط هر کسی نشانه ای از روح او را در خود دارد و هر کسی را می توان از خط او شناخت . برای این که دانش اموز بتواند نوشتن را به نحو احسن انجا م دهد لازم است شرایطی برای نوشتن داشته باشد
* از رشد ذهنی کافی برخوردار باشد
*انگیزه ی کافی داشته باشد
* از علاقه ی کافی برخوردار باشد
* بین چشم و دست هماهنگی باشد
* هماهنگی حرکتی داشته باشد
* توانایی تطبیق بدن با فضای اطراف را داشته باشد
* مفهوم نوشتن از راست به چپ را بداند
همچنین وجود بعضی از نارسایی ها مانند اختلالاتی در عملکرد دست و انگشتان باعث می شود که کودک نوشتن را به طور مطلوب انجام ندهد و همچنین معلولیت های جسمی و ضایعاتی که در سیستم اعصاب مرکزی یعنی مغز یا طناب نخاعی به وجود می آید و صدمات وارده بر مغز باعث اختلال در نوشتن می شود این صدمات ممکن است آنقدر خفیف باشد که نتوان تاثیر آن را بر رفتار کودک تشخیص داد و یا آنقدر شدید باشد که فعالیت کودک را به میزان پایینی کاهش دهد کودک مبتلا به اسیب مغزی ممکن است نشانه های رفتاری وسیعی از خود نشان دهد از جمله عدم هماهنگی و اعمال حرکتی ناقص
اشکال در وضعیت قرار گرفتن کاغذ : وضعیت نا مناسب کاغذ و دفترچه نسبت به بدن نیز از صحیح نوشتن جلو گیری کرده و در برو ز اشکالت مختلف هنگام دست نویسی نقش اساسی دارد برخی از دانش اموزان هنگام نوشتن سر خود را بیش از حد به کاغذ نزدیک می کنند و حتی گاهی احساس می شود سر خود را به ان می چسبانند گرو هی دیگر دفترچه ی خود را به حالت زاویه دار و کج قرار می دهند
اشکال در جهت یابی صحیح : برخی دانش اموزان درک صحیحی از رابطه های فضایی مانند با لا و پایین – زیر و رو چپ و راست ندارند به همین دلیل هنگام نوشتن حروف و کلمه ها ( حتی بر روی کاغذ خط دار ) قادر نیستند اشکال صحیح حروف را بنویسند مثلا حرف (( الف )) را بیش از حد امتداد داده و از روی خط می گذرانند
مشکلات نوشتن صحیح حروف الفبا ( حرف نویسی ) گاهی برخی دانش اموزان حروف را بیش از حد بزگ ئ یا کوچک می نویسند ودر برخی موارد خطوط مستقیم ( افقی یا عمودی ) را به حالت قوس دار می نویسند ویا بالعکس
مشکلات نسخه برداری صحیح از کلمات ( رو نویسی ) بعضی دانش اموزان ممکن است حروف سازنده ی کلمه را با فاصله ی زیاد بنویسند مثل (( آ ز ا د ی )) یا این که حروف را بیش از حد به هم نزدیک کرده و صورت کلی کلمه را مخدوش نمایند بسیاری از دانش اموزان در نوشتن حروف پیوسته که نیازمند حرکت های ظریف و دقیق و هماهنگ است با مشکلات جدی ای رو به رو شوند برخی از انان نمی توانند پس از نوشتن یک حرف بلافاصله به نوشتن حروف دیگر بپردازند به واسطه ی مشکلاتی که درنوشتن وجود دارد خطا هایی در نوشتن به وجود می آید
خطا های متداول در نوشتن
الف) کج نویسی بیش از حد که به دلایل متعددی مثل بسیار نزدیک بودن بازو به بدن و بسیار سفت گرفتن شست و دور بودن خیلی زیاد نوک قلم از انگشتان و صحیح نبودن جهت کاغذ و درست نبودن جهت حرکت قلم اتفاق می افتد
ب) راست نویسی بیش ازحد: عواملی مثل بسیار دور بودن بازو ازبدن وبسیار نزدیک بودن انگشتان به سرقلم-هدایت قلم به تنهایی توسط انگشت سبابه – نا صحیح بودن جهت کاغذ در ایجاد ان موثر می باشد
پ ) پرفشار نوشتن که بر اثر فشار دادن بیش از حد انگشت سبابه و استفاده از قلم نا مناسب
ت ) کم رنگ نویسی بیش از حد به عواملی مثل بیش از حد کج یا راست نگه داشتن قلم و چرخش نوک قلم به یک سمت و قطر بیش از حد قلم بستگی دارد
ث ) زاویه دار نویسی بیش از حد : به دلیل سفت بودن بیش از حد شست و بیش از حد شل نگه داشتن قلم و حرکت بیش از حد قلم اتفاق می افتد
ج ) نامرتب نویسی بیش از حد که چهار علت مهم برای این مورد و جود دارد که شامل نبود ازادی حرکت یا حرکت بیش از حد کند دست و محکم گرفتن قلم و در نهایت نا درست یا ناراحت بودن وضعیت می باشد
چ ) فاصله گذاری بیش از حد که به واسطه ی پیشرفت بیش از حد سریع قلم به سمت چپ و حرکت بیش از حد و سریع جانبی ایجاد می شود
روش های ترمیمی
قبل از فرا گیری نوشتن طراحی تصویر ها ی با قلم مو و انگشت دست روی شن و .... به امادگی قبل از نوشتن منجر می شود
* در مرحله ی اول تعلیم خط بهتر است که نمونه های حروف و کلمات از تخته یا چیز های دیگر ساخته شوند به طوری که نوآموزان بتوانند ان ها را لمس کنند زیرا این عمل اشکال ان ها را در مغز کودکان تثبیت می کند و نوشتنشان را برایشان اسان می سازد همچنین سبب می شود که کودکان با شوق و رغبت به یادگیری حروف و کلمات بپردازند
* پر رنگ نوشتن از روی متنی که به صورت کمرنگ نوشته شده نیز به بهتر شدن خط کمک می کند همچنین استفاده از کاغذ های پوستی و تمرین از روی کلمه ها یا حروف نوشته شده نیز برای این منظور بهتر می باشد
* اگر بچه ها فشار زیادی به کاغذ می اورند می توانیم از کاربن استفاده کنیم و از بچه ها بخواهیم طوری روی کاربن بنویسند که اثر زیادی از نوشته های انها روی ورقه ی زیرین نیفتد
* اگر بچه ها سرشان را زیاد به دفتر نزدیک می کنند از ضعیف نبودن چشم ان ها با ارجاع به پزشک مطمئن شوید
* دقت کنیم بچه ها کاغذ را بیش از حد کج نگذارند تا از کج نویسی ان ها جلو گیری شود
* اگر کودکی کلمات را بیش از حد بزرگ یا کوچک می نویسد می توانید اندازه ی متوسطی برای کلمات در نظر بگیرید و با گذاشتن خط فاصله بین کلمات از کودک بخواهیدفاصله ی تعیین شده را پر کند
* نا مرتب نوشتن تکالیف ممکن است به علت محدودیت حرکتی در دست باشد یا این که مداد را بیش از حد محکم در دست می گیرد یا وضعیت درستی در هنگام نوشتن ندارد با بر طرف کردن هر یک از این علل دانش آ موز می تواند خط بهتری داشته باشد
* سر مشق هایی را انتخاب کنیم که اعتماد به نفس دانش اموزان را تقویت کند برای این منظوراز عبارت های آسان شروع می کنیم
* دانش اموزان را تشویق کنیم تا باور های مثبتی در باره ی توانایی ها ی خود داشته باشند و میان تلاش و ارزش ها ی فردی دانش آموزان ارتباط محکمی بر قرار کنیم و به ویژه انان را تشویق کنیم تا به تلاش خود اهمیت بدهند هدف می تواند این باشد که دانش آموزان خوشنویسی را مهارتی مهم به شمار آورند.
* به دانش اموزان تکالیف و مسولیت هایی بدهیم که انجام انها برایشان جالب باشد و به این وسیله علاقه و انگیزه برای صحیح نوشتن و زیبا نویسی را در کودکان تقویت کنیم
* همکاری والدین و اموزگاران در این اموزش بسیار مهم است از والدین بخواهیم با در اختیار قرار دادن ابزا ر مناسب برای نوشتن و بازدید از نمایشگاه های خط و نقاشی خط دانش آموز و اموزگار را برای اموزش و فراگیر ی بهتر این مهارت یاری کنند
منبع:radiosalamat.ir
راهکارهایی برای تقویت دست خط کودکان
دستخط,دستخط انگلیسیکارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم

کارت پستال محرم سری سوم
گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم
کارت پستال محرم سری سوم
کارت پستال محرم, مارت پستال های محرمی, انواع کارت پستال, تصاویر محرم, پست های محرمی, مطالب محرمی,کارت پستال محرم,کارت پستال محرمی,کارت پستال برای محرم,دانلود کارت پستال محرم,کارت پستال تسلیت محرم,کارت پستال کودکانه محرم,کارت پستال متحرک محرم,کارت پستال های محرم,انواع کارت پستال,انواع کارت پستال ها,انواع کارت پستال,انواع کارت پستال عاشقانه,انواع کارت پستال تولد,انواع کارت پستال های زیبا,انواع کارت پستال عید,تصاویر محرم,تصاویر محرمانه,تصاویر محرمی,تصاویر محرم پناهی,تصاویر محرم 93,تصاویر محرم با کیفیت hd,تصاویر محرم,پست های محرمی,پست های محرم,پست های محرم,مطالب محرمی,مطالب محرمی همراه با عکس,مطالب کوتاه محرمی,مطالب محرمی,مطالب زیبای محرمی,مطالب جالب محرمی